Go to Top

Kommunikation og samarbejde

Bryd spiralen:
Dårlig kommunikation, konflikter, stress

Kommunikation og samarbejde bliver til irritation og konflikter, når travlheden melder sig og stressniveauet stiger.

Det er mandag morgen, solen skinner, og du er lige mødt på arbejde. Du stiller et simpelt spørgsmål til din kollega – og får et arrigt vris retur. Så er tonen lagt for den dag… I pressede situationer bliver lunten kortere, småvris bliver til irritation og grundlaget for større konflikter bliver skabt.

Den gode tone

Kurset ‘God kommunikation – færre konflikter og mindre stress’, handler om grundregler for kommunikation i skrift og tale. Det handler om, hvordan konflikter kan optrappes, uden vi opdager det. Og hvordan konflikter kan trappes ned med enkle virkemidler. Resultatet bliver en sjovere og lettere arbejdsdag.

Alle medarbejdere og ledere bruger 1,6 time på konflikter hver uge. Og selv om konflikter ikke er af det dårlige, så er det afgørende, at konflikter bliver håndteret og løst, når de opstår. Ellers lægger de sig som en dyne over arbejdsglæden, humøret og samarbejdet i en afdeling.

Undervisningen er en kombination af foredrag, gruppearbejde og en tur ud i det fri.

Emner i løbet af dagen:

  • Grundlæggende principper for kommunikation
  • Mail, mobiltelefon, mundtlig kommunikation
  • Kommunikation mellem leder og medarbejder
  • Konflikter – opståen og løsning
  • Stress i forbindelse med kommunikation, samarbejde og konflikt
  • At sige fra på en god måde

Du får:

  • grundlæggende viden om kommunikation og samarbejde
  • redskaber til at løse og/eller forebygge, at konflikter eksalerer
  • bogen Effektiv uden Stress (værdi 225,-)
  • arbejdsmaterialer
  • en række gode råd om kommunikation, konflikter, mail og mobiltelefoner

Læs mere om referencer, udtalelser og kundeliste

Læs artikler og interviews

Læs mere om Lis Lyngbjerg

Læs om Stressbarometer®, som giver ledergruppen eller afdelingen en samlet pakkeløsning