Go to Top

Forskel på travlhed og stress? Nyhedsbrev september 2017

Kan du se forskel på travlhed og stress? Kan dine medarbejdere? Som regel er det svært at se forskel på, om en medarbejder har en presset periode eller er alvorligt stresset. Ofte kommer en sygemelding som en overraskelse.

Giv din ledergruppe eller afdeling et servicetjek og juster, så I fanger overbelastning i opløbet og er klar til efteråret og vinterens travlhed.

Læs nyhedsbrevet fra september om, hvor du kan være opmærksom, og om Stressbarometer®-konceptet. Den nemmeste måde er at sikre, at ledergruppen får viden om og styr på eget trivselsniveau – om man ligger i grøn eller gul zone. Og derefter får rammer og redskaber til at beslutte, hvordan man som enkeltleder og ledergruppe vil prioritere i arbejdslivet, familielivet og sit personlige liv.

Travlhed – prioritering?

Dybest set er spørgsmålet enkelt: Hvordan vil du prioritere dit arbejdsliv og private liv? Og hvordan vil I i ledergruppen prioritere de opgaver og udfordringer, I står over for? Og i det ligger der: Hvad vil I vælge fra? I det moderne arbejdsliv bliver vi nemlig aldrig “færdige”. Der er altid mere, andet, bedre, man kan kaste sig over. Men det presser kroppen og hjernen. Noget skal vælges til. Noget skal vælges fra. Kroppen er mest effektiv, når der er et skift mellem præstation og restitution. Men det kræver, at vi ikke forsøger at lave det hele på én gang.

Hvis ledergruppen har styr på eget trivselsniveau og på sine prioriteringer, smitter det automatisk af på medarbejderne, og det er en bedre – og enklere – måde end at sende medarbejdere én ad gangen ud af organisationen til individuel stressbehandling.

Læs nyhedsbrevet Kan du se forskel på travlhed og stress, september 2017

Hvis du vil modtage nyhedsbrevet, som kommer 3-4 gange om året med viden, fakta, tips og tricks, tilmeld dig nyhedsbrevet. Hvis du er træt af nyhedsbreve, så send en invitation via LinkedIn, hvor jeg indimellem deler især forskning og de bedste faglige artikler om ledelse og stress og omegn.

, , , , , , ,